Rękojmia

Szanowni Pacjenci,
Przedstawiamy zasady rękojmi. Rękojmia na leczenie stomatologiczne w Klinka Uśmiechu Brzeg Dolny.
Pacjent ma prawo skorzystać z rękojmi w ciągu 12 miesięcy od wykonania usługi stomatologicznej. Rękojmia obejmuje wady wynikające z wadliwości materiałów lub błędów w wykonaniu usługi. Warunkiem skorzystania z rękojmi jest akceptacja i pełne zrealizowanie zatwierdzonego planu leczenia.

Wizyty Higienizacyjne

Aby rękojmia była ważna, pacjent musi regularnie uczestniczyć w wizytach kontrolnych i higienizacyjnych – przynajmniej raz na 6 miesięcy lub zgodnie z zaleceniami lekarza stomatologa lub higienistki stomatologicznej. Wszystkie zalecenia będą zapisywane w karcie medycznej pacjenta. Podczas tych wizyt przeprowadzane są przeglądy jamy ustnej oraz płatne zabiegi higienizacyjne (skaling, piaskowanie, polerowanie, fluoryzacja) i wykonywane zdjęcia RTG panoramiczne, jeśli są potrzebne. Wszystkie usługi są realizowane według aktualnego cennika. Nieprzestrzeganie zaleceń higienicznych, ustalonych podczas wizyt kontrolnych, lub niestawienie się na wyznaczone wizyty kontrolne powoduje utratę prawa do rękojmi.

Odpowiedzialność za leczenie kanałowe

Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za konieczność leczenia kanałowego, która może pojawić się po przygotowaniu zęba do osadzenia pracy protetycznej (takiej jak np. korona lub most) lub po jej osadzeniu. Leczenie kanałowe może być konieczne po zakończeniu innych procedur, a jego potrzeba może nie być możliwa do przewidzenia na etapie planowania leczenia. Koszt tego leczenia, jeśli okaże się niezbędny, ponosi pacjent.

Odpowiedzialność za leczenie przeprowadzone w innych gabinetach

Gabinet nie odpowiada za leczenie stomatologiczne oraz prace protetyczne wykonane w innych placówkach przed rozpoczęciem leczenia u nas. Rękojmia nie obejmuje również przypadków odrzucenia implantu wszczepionego przez innego lekarza ani komplikacji związanych z wkładami koronowo-korzeniowymi i zębami leczonymi kanałowo, nawet jeśli praca protetyczna została osadzona przez naszego stomatologa.

Ograniczenia rękojmi

Rękojmia nie obejmuje tymczasowych rozwiązań protetycznych. Używanie tymczasowych koron, mostów lub protez dłużej niż zalecane przez stomatologa może prowadzić do uszkodzeń zębów (w tym implantów), na których są one osadzone, a także innych zębów oraz dziąseł. Ceny zaproponowane w planie leczenia są gwarantowane przez 3 miesiące od dnia jego sporządzenia. Po tym czasie, jeśli leczenie nie zostanie rozpoczęte, plan może wymagać aktualizacji zgodnie z nowym cennikiem. Nowe plany leczenia oraz dodatkowe procedury będą ustalane według aktualnych stawek.

Terminy wizyt i harmonogram leczenia

Dokładamy wszelkich starań, aby wizyty były realizowane zgodnie z harmonogramem. Niemniej jednak, z przyczyn niezależnych od gabinetu, może zaistnieć potrzeba dodatkowych wizyt. Harmonogram leczenia może ulec zmianie ze względu na nieprzewidziane okoliczności, takie jak opóźnienia ze strony laboratoriów protetycznych.

Miejsce realizacji leczenia

Wybierając leczenie w naszym gabinecie, pacjent zgadza się na realizację wszystkich etapów leczenia w naszej placówce w Brzegu Dolnym, przy ul. Korczaka 5a. Gabinet nie deleguje poszczególnych etapów leczenia do innych placówek ani nie finansuje leczenia wykonywanego poza naszą kliniką, nawet jeśli pacjent zdecyduje się na to z powodów niezależnych od gabinetu.

Zmiana terminu wizyty

Odwołanie wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej planowanym terminem powoduje dezorganizację pracy gabinetu i może skutkować naliczeniem dodatkowych opłat. Pacjenci, którzy dwukrotnie odwołają wizytę w takim trybie lub nie stawią się na wizytę, będą zobowiązani do wpłacenia zadatku w wysokości 400 zł za godzinę rezerwacji w grafiku lekarza na poczet kolejnej wizyty. Zadatek ten nie będzie zwracany w przypadku ponownego odwołania wizyty lub nieobecności.

Utrata rękojmi

Rękojmia przestaje obowiązywać w przypadku:
– Braku przestrzegania ustalonych terminów wizyt kontrolnych.
– Nieukończenia zaplanowanego leczenia.
– Leczenia kontynuowanego w innym gabinecie.
– Przedłużonego użytkowania tymczasowych rozwiązań protetycznych.
– Nieuregulowania pełnej płatności za przeprowadzone leczenie.
– Niestosowania się do zaleceń lekarza lub instrukcji postępowania po zabiegu.
– Nieprzestrzegania zaleceń dotyczących higieny jamy ustnej.
– Nieleczenia chorób okluzyjnych mimo ich stwierdzenia.
– Naturalnego procesu zaniku kości lub dziąseł.
– Kontynuowania leczenia przez innego stomatologa lub technika niepowiązanego z naszym gabinetem.
– Uszkodzeń wynikających z niewłaściwego użytkowania lub czynników zewnętrznych, w tym wypadków.
– Samodzielnych, mechanicznych interwencji pacjenta.
– Cierpienia na choroby ogólne wpływające na stan uzębienia (takie jak cukrzyca, padaczka, osteoporoza, alergie, napromieniowanie, terapia cytostatykami, uszkodzenia i choroby kości), które były trudne do wykrycia przed rozpoczęciem leczenia lub zostały zatajone przez pacjenta.
– Zmiany decyzji dotyczącej kształtu lub koloru zęba po zacementowaniu ostatecznej pracy protetycznej.
– Nieodebrania pracy protetycznej w terminie wyznaczonym przez gabinet, jeśli przekroczy on 4 tygodnie od momentu ukończenia pracy przez laboratorium protetyczne.
– Niezgłoszenia wady w ciągu 30 dni od jej zaistnienia.
Prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi warunkami, aby zapewnić sobie pełną ochronę i satysfakcję z naszych usług.