The Wand

Dlaczego tradycyjne znieczulenie podawane za pomocą strzykawki często jest bolesne.

Wbrew pozorom to nie samo ukłucie jest źródłem bólu. Pomyśl,czy akupunktura jest bolesna. Przyczyną bólu przy aplikowaniu znieczulenia tradycyjną strzykawką jest rozpieranie tkanek płyn znieczulający jest wtłaczany pod ciśnieniem co „rozpycha” tkanki i jest odczuwane jako bólu różnym natężeniu.

Dlaczego bezbolesność znieczulenia jest ważna?

Takie znieczulenie to dodatkowy stres i źródło strachu, zwłaszcza dla najmłodszych pacjentów, którzy strzykawkę znają już z gabinetu szczepień. Bólu, także tego który czujemy podczas podawania znieczulenia wciąż obawia się większość Polaków. Boimy się strzykawki i igły. Boją się zwłaszcza dzieci. Dodatkowo komfort pacjenta po wizycie u dentysty jest znacznie obniżony przez odrętwienie tkanek – brak czucia i trudności w mówieniu.

Co to jest The Wand

The Wand to nowoczesne, sterowane komputerowo systemy do bezbolesnego podawania znieczuleń stomatologicznych. System składa się z małego komputera i specjalnej końcówki która z wyglądu przypomina długopis.

Jak wygląda znieczulenie za pomocą The Wand?

Samo podawanie znieczulenie odbywa się manualnie lekarz przykłada końcówkę do dziąsła pacjenta i pod kontrolą mikroprocesora podaje lek znieczulający. Komputer cały czas informuje o kolejnych etapach przenikania leku do tkanek i kontroluje proces aplikacji – tempo podawania i ciśnienie.

Dlaczego znieczulenie The Wand jest bezbolesne?

Przyczyną bólu przy aplikowaniu znieczulenia tradycyjną strzykawką jest rozpieranie tkanek płyn znieczulający jest wtłaczany pod ciśnieniem co „rozpycha” tkanki i jest odczuwane jako ból o różnym natężeniu. The Wand działa zupełnie inaczej. Płyn jest aplikowany z prędkością fizjologiczny, tzn. taką, która pozwala tkankom na bieżąco wchłaniać dostarczany płyn nie tworzy się wysokie ciśnienie,dlatego nie ma przykrego odczucia rozpierania dziąsła. Komputer cały czas kontroluje, czy tempo aplikacji jest właściwe.