Klinika Uśmiechu

Twój piękny uśmiech efektem naszej pasji

periodontologia 01

Zdrowy i piękny uśmiech to nie tylko zdrowe zęby. To również zdrowe i piękne dziąsła.

Brak higieny jamy ustnej może powodować różnego rodzaju komplikacje oraz choroby do których można zaliczyć między innymi nadwrażliwość zębów na zmiany temperatury, wydłużanie się koron, powstawanie szpar między zębami, odsłonięcie szyjek zębowych, przemieszczanie, chwianie a nawet utrata zębów, nieprzyjemny zapach z ust, zaczerwienienie, obrzęk i krwawienie dziąseł.

Aby zapobiegać tak nieprzyjemnym efektom z pomocą przychodzi nam dziedzina stomatologii zwana PERIODONTOLOGIA.

Nasza Klinika, wykorzystując szeroka wiedzę lekarzy oraz zastosowanie nowoczesnych metod leczenia, zapewnia kompleksową opiekę i pomoc każdemu Pacjentowi który zgłosi się z objawami choroby przyzębia.

Po diagnozie, w zależności od stanu jamy ustnej dobieramy odpowiedni proces leczenia. Może być to miedzy innymi:

Skaling

Skaling polega na usunięciu kamienia nazębnego i innych twardych nalotów znajdujących się na powierzchni zęba za pomocą ultradźwięków. Po usunięciu niechcianego kamienia zęby poleruje się używając specjalnych polerek oraz maści jednocześnie nadając im gładkość oraz zabezpieczając przed ponownym odkładania się osadu. Zastosowanie fluoru zabezpiecza zęby przed próchnicą oraz zapobiega nadwrażliwości szyjek zębowych.

Piaskowanie

Zabieg polega na usuwaniu osadu z kawy, herbaty czy tytoniu. Wykorzystuje się w tym celu specjalne urządzenia które pod ciśnieniem za pomocą pyłu piaskowego i wody likwidują osad i przebarwienia.

Zabiegi na wędzidełkach

Zabieg polega na korekcie wędzidełka które jest tkanką łączącą wargę z dziąsłem. Wynikiem tego są różne nieprawidłowości które maja szkodliwy wpływ na przyzębie, ustawienie zębów czy utrzymanie protez. Jak również na estetykę i wygląd uzębienia. Zabieg robi się przy znieczuleniu miejscowym.

Kieretaż

Jest to zabieg polegający na oczyszczeniu kieszonek przyzębnych, powstałych na skutek parodontozy szczelin, pomiędzy dziąsłem a zębem. W szczelinach mogą gromadzić się resztki kamienia nazębnego w którym rozwijają się bakterie. Kieretaż likwiduje stan zapalny oraz zagojenie się rany.

Zabiegi redukujące recesję dziąsła

Przyczyną recesji dziąsła jest niewłaściwe szczotkowanie, zły zgryz, płytka nazębna oraz nadmiar kamienia nazębnego. Recesja polega na odsłonięciu korzenia zęba, która oprócz wyraźnego obniżenia walorów estetycznych jamy ustnej, prowadzi do nadwrażliwości zęba na temperaturę i ułatiwa rozwój próchnicy.

Zabiegi płatowe

Zabieg takie stosuje się w momencie zaawansowanej parodontozy, gdy doszło do zniszczenia tkanek kostnych pokrywających korzenie zębów.