Klinika Uśmiechu

Twój piękny uśmiech efektem naszej pasji

implanty 01

Implanty

Utrata nawet pojedynczego zęba nie jest obojętna dla całego układu gryzienia i każdy ubytek wymaga jak najszybszego uzupełnienia. Zostawienie pustego miejsca po zębie prowadzi do poważnych konsekwencji.

Zęby bowiem tworzą tak spójny zespół, że zaczynają się przesuwać lub wysuwać, aby spotkać inne, z którymi mogłyby kontaktować. Utrata jednego lub większej ilości zębów daje kilka możliwości uzupełnienia ich. Jedną z nich jest umieszczenie w kości implantu czyli sztucznego korzenia. Implant wykonany jest z tytanu-materiału całkowicie biozgodnego ,a co za tym idzie organizm uznaje go za swoją integralną część .

Wszczepienie implantu polega na wprowadzeniu go w taki sposób, aby kość szczęki obudowała się szczelnie wokół niego. Proces ten nazywa się osteointegracją , pozwala na stabilne i mocne utrzymanie nowego zęba i trwa ok.3-6 miesięcy .

Po tym czasie na implancie/implantach mocowana jest korona zęba ,most lub proteza.

Odpowiednie rozwiązanie zaproponuje lekarz podczas konsultacji po zapoznaniu się ze zdjęciem panoramicznym i badaniem tomografii stożkowej , dzięki którym oceni jakość , gęstość i ilość kości. Jednocześnie badania te dostarczą informacji o przyległych strukturach anatomicznych do ominięcia w trakcie zabiegu takich jak nerw czy zatoki.

Jaka jest trwałość implantów ?

Implanty stomatologiczne są stosowane od 30 lat. Od momentu wszczepienia mogą towarzyszyć pacjentowi do końca życia, w zależności od tego jak się o nie dba. Jak każde uzupełnienie ząb odbudowany na implancie może ulec uszkodzeniu przez uraz ,chorobę przyzębia lub nieprawidłową higienę jamy ustnej.

Czy wszczepienie implantu jest bolesne?

Zabiegi implantologiczne wykonywane są w znieczuleniu miejscowym wykonywanym aparatem The Wand i są całkowicie bezbolesne. Jeśli po zabiegu występują dolegliwości bólowe lub dyskomfort to można je złagodzić ogólnodostępnymi lub specjalistycznymi środkami przeciwbólowymi .Implantolog poinformuje dokładnie po zabiegu jakie środki można stosować.

Mam za mało kości na wprowadzenie implanta. Czy można temu zaradzić?

W nowoczesnej implantologii istnieją skuteczne metody na odbudowanie poziomu kości w celu uzyskania prawidłowego wprowadzenia , ustabilizowania i utrzymania implanta.

W Klinice Uśmiechu stosujemy zabiegi podniesienia dna zatoki szczękowej (sinus lift) i sterowaną regenerację kości (GBR).

Jak należy dbać o implant ?

Implanty dentystyczne wymagają takiej samej opieki jak naturalne zęby m.in. mycie minimum 2 razy dziennie ,używanie nici dentystycznej ,wizytę kontrolną u stomatologa co 6 miesięcy i regularne usuwanie kamienia nazębnego i osadu (min.1 raz na rok ).